Header Ads

Bagi memastikan anak kesayangan tidak berasa ketinggalan dalam majlis sambutan Hari Ibu, seorang bapa tunggal sanggup buat perkara yang belum pernah dilakukan oleh mana-mana bapa sebelum ini dalam dunia.. kasihnya bapa kepada anaknya



Di Thailand, Sambutan Hari Ibu disambut pada 12 Ogos setiap tahun, dan kebanyakan sekolah di seluruh negara tersebut telah menyambutnya lebih awal iaitu pada hari Jumaat, 10 Ogos bagi memberi peluang kepada para pelajar menunjukkan rasa kasih sayang dan tanda penghargaan kepada ibu masing-masing. Jadi, bagaimana pula bagi para pelajar yang tidak mempunyai ibu?

Dan kisah bapa penyayang berusia 32 tahun ini akan menyentuh hati anda!



Chatchai Parn-uthai merupakan seorang bapa tunggal kepada dua orang anak lelaki yang berusia 3 tahun dan 5 tahun. Chatchai telah berpisah dengan isterinya sejak tiga tahun yang lalu. Sebagai seorang bapa penyayang yang tidak mahu mengecewakan hati anak lelakinya, Chatchai telah membuat keputusan untuk memakai baju gaun renda-renda berwarna merah jambu, sambil mengenakan pin rambut kelabu dan menghadiri majlis Sambutan Hari Ibu di sekolah anaknya.

Chatchai telah berkongsi hari gembira itu di halaman Facebooknya dengan menulis, “Saya seorang bapa tunggal kepada dua orang anak lelaki. Demi anak-anak, saya sanggup melakukan apa sahaja.”


Beberapa orang netizen telah memuat naik video Chatchai semasa beliau menghadiri majlis sambutan Hari Ibu tersebut, dan ia telah ditontoni oleh lebih 5.2 juta penonton dalam masa 2 hari. Ramai yang berasa tersentuh dengan kasih sayang dan pengorbanan yang telah ditunjukkan oleh bapa penyayang ini. Satu usaha yang baik demi membuat anak lelakinya berasa gembira dan tidak berasa ketinggalan kerana tidak mempunyai ibu.

Apabila ditanya tentang tindakannya mengenakan gaun wanita dalam majlis di sekolah tersebut, Chatchai berkata beliau berbuat demikian dengan harapan anaknya juga boleh mengambil bahagian dalam aktiviti Sambutan Hari Ibu di sekolah dengan gembira, walaupun ibu mereka tiada di sisi.



Katanya, “Saya tidak mahu anak lelaki saya berasa rendah diri kerana ibu mereka tiada. Saya mahu mereka berasa gembira seperti anak lain. Saya tidak berasa malu memakai pakaian wanita seperti ini. Ia hanya atas sebab saya amat sayangkan anak-anak. Asalkan saya dapat melihat mereka berasa gembira dan tersenyum, segalanya terasa amat berbaloi.”

Chatchai juga melahirkan rasa terima kasih atas sokongan yang telah diberikan oleh para netizen yang memahami keadaannya. Beliau akan terus menjadi seorang bapa yang baik dan bertanggungjawab kepada anak-anaknya di masa hadapan.

Lihat video menyentuh hati ini di bawah. Betapa comel wajah bapa ini mengenakan gaun berwarna merah jambu itu!

sumber artikel : http://www.erabaru.com.my/2018/08/14/demi-memastikan-anak-kesayangan-tidak-berasa-ketinggalan-dalam-majlis-sambutan-hari-ibu-seorang-bapa-tunggal-memakai-gaun-ke-sekolah/

No comments:

Powered by Blogger.