Header Ads

“Pantang Kena Tegur, Terus Menganjing” – Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Pantang Kena Tegur, Terus Menganjing” – Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Staff AirAsia kononnya meminta maaf dengan cara mengambil gambar mencium beg pelanggan. Namun, aksi tersebut dilihat hanya sekadar memperli atau ‘menganjing’ dalam bahasa kasarnya.”

AirAsia merupakan syarikat tambang murah yang sering sahaja menjadi pilihan rakyat Malaysia khususnya mereka yang berpendapatan rendah. Namun, semakin hari semakin banyak isu yang timbul di antara staff AirAsia dan pelanggan.

Baru-baru ini viral di laman sosial, status dan luahan hati seorang penumpang AirAsia di mana staff AirAsia dengan sengaja merosakkan barangan peribadi miliknya. Apa yang lagi mengejutkan, aksi staff AirAsia tersebut sempat dirakamkan.

Status Fen Lim di Facebook miliknya

“Thanks AirAsia.. you broke my bike. This was filmed while we were still seated in our flight AK171 from Kaohsiung to KLIA2 #airasia –  Fen Lim”

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf


Mesti sakit hati kan apabila barangan peribadi dirosakkan walaupun telah membayar sejumlah wang untuk memasukkan barangan tersebut ke dalam kargo. Bertambah sakit hati apabila terpaksa membelanjakan wang untuk kos repair barangan yang dirosakkan oleh staff AirAsia.

Namun, lagi menyakitkan hati apabila susulan dari viral tersebut, staff AirAsia kononnya meminta maaf dengan cara mengambil gambar mencium beg pelanggan. Namun, aksi tersebut dilihat hanya sekadar memperli atau ‘menganjing’ dalam bahasa kasarnya.

Antara foto-foto staff AirAsia mencium beg beserta caption yang dimuatnaik oleh Mohd Amir Izzat

DEAR BAG," DOESN'T MATTER HOW WEIGHT IS THE BAG WAS, WE WILL HANDLE WITH KISS AND CARE......LOVE YOU BAG😍😘 We all apologies from all our mistake before🙏🏻🙏🏻 stay tuned with Airasia 😘😘 #KISSTHEBAG #wearetogetherwithyoutony #kamiinsanbiasayangpunyaikelemahan

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Antara komen-komen netizen

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Beg pecah dah biasa, zip terbuka kenapa?”

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Komplen terus menganjing”

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Bukan minta peluk cium pun”

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

“Low mentality”

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Takde pilihan lain

Netizen Pertikai Keikhlasan Pekerja AirAsia Memohon Maaf

Kesimpulan

Rata-rata netizen bersetuju, mengambil gambar aksi mencium dan memeluk beg bukanlah cara yang betul untuk memohon maaf. Ia hanya menggambarkan mentaliti dan tahap pemikiran staff-staff AirAsia yang terbabit. 

No comments:

Powered by Blogger.