Header Ads

Bapa Aina Nabihah Syak Anaknya Mempunyai 'Saka'

Selain bangku kecil plastik yang telah patah dan tali pinggang tentera yang digunakan untuk mendera mangsa, Nur Aina Nabihah Mohammad, 9, polis turut mengambil bekas air yang didakwa suspek mengandungi 'air jampi' untuk merawat anaknya itu, lapor Sinar Harian. 

Mangsa pada jam 12.30 Khamis lalu telah disahkan meninggal dunia di Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban selepas ditemui tidak sedarkan diri oleh bapanya di rumah sewa mereka di Taman Vista Jaya, Lukut. 

Bapa Aina Nabihah Syak Anaknya Mempunyai 'Saka'

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Zainudin Ahmad mengesahkan bekas air tersebut turut dirampas polis untuk membantu siasatan. 

Difahamkan, suspek percaya bahawa mangsa mempunyai saka dan air jampi itu digunakan untuk mengelakkan masalah itu berlarutan.

Bapa Percaya Aina Nabihah Ada 'Saka'

Bedah siasat ke atas kanak-kanak itu mendapati mangsa mengalami kecederaan parah, hati koyak, putus pankreas, patah tulang rusuk kiri dan kanan serta terdapat lebam dalamam pada usus besarnya. 

Bapa dan ibu tiri mangsa juga telah ditahan reman selama tujuh hari bermula Jumaat lalu untuk siasatan. 

Bapa Percaya Aina Nabihah Ada 'Saka'

Dalam siasatan awal, suspek mengaku telah memukul anaknya dengan tali pinggang, menendang dan memijak perut mangsa sehingga terkencing dan turut mengaku pernah memukul anaknya menggunakan bangku kecil plastik. 

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Powered by Blogger.