Header Ads

Pendakwah Terkenal Kata Safiq Rahim Harus Dikenakan Hukuman Qazaf Atau Ta’zir

Kapten pasukan Johor Darul Takzim (JDT), Safiq Rahim telah mencetuskan kontroversi hangat apabila beliau didakwa telah melemparkan kata-kata kesat kepada ‘haters’ selepas perlawanan menentang Kedah pada Sabtu lalu.

Video berdurasi 01:00 itu tular di media sosial dan netizen menganggap Safiq Rahim sebagai kapten pasukan tidak bersikap professional.

Pendakwah Terkenal Kata Safiq Rahim Harus Dikenakan Hukuman Qazaf Atau Ta’zir

Pendakwah terkenal, Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary di facebook, mahu Safiq Rahim dikenakan hukuman Qazaf atau Ta’zir kerana telah membuat tuduhan zina dan memaki hamun.

Safiq Rahim lepas geram?


Di dalam video viral ini, Safiq Rahim kedengaran menjerit kata-kata makian berbunyi "To all haters pu**ek! Gua champion s*al! B*bi, anak har*am!". 

Safiq Rahim harus dikenakan hukuman Qazaf atau Ta’zir

"Safiq Rahim Harus Dikenakan Hukuman Qazaf Atau Ta’zir" – Pendakwah Terkenal

Ustaz Abu Syafiq berpendapat ketua agama sepatutnya cakna dan hukuman setimpal harus dikenakan untuk memberi pengajaran agar perkara seperti ini tidak berulang.

Sumber: Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary

JDT BERI DUIT KEMENANGAN KEPADA MANGSA BANJIR PULAU PINANG

JDT BERI DUIT KEMENANGAN KEPADA MANGSA BANJIR PULAU PINANG

KELAB bola sepak Johor Darul Takzim (JDT) dan para pemain membuat keputusan untuk memberi duit kemenangan Piala Malaysia yang dimenangi tempoh hari kepada mangsa bencana banjir di Pulau Pinang.

Perkara itu disampaikan oleh Presiden Kelab JDT, YAM Tunku Tun Aminah Binti Sultan Ibrahim melalui satu kenyataan yang disiarkan oleh halaman Facebook Johore Southern Tiger.

“Menjunjung titah DYAM Tunku Mahkota Johor, antara polisi kelab bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) adalah untuk memberi bantuan dan sumbangan kepada yang memerlukan seperti mana sebelum ini kepada mangsa bencana banjir di Pahang dan Kelantan serta mangsa bencana gempa bumi di Sabah.”

“Banyak bantuan yang telah kami berikan kepada kerajaan negeri dan JDT akan terus Melakukan perkara yang sama. Kelab JDT dan para pemain telah membuat keputusan untuk membeli duit kemenangan Piala Malaysia yang kami menangis kepada mangsa bencana banjir di Pulau Pinang.” tulis kenyataan itu.

Sumber: milosuam.net

(Baca: Piala Malaysia Adalah Kemenangan Besar Safiq Rahim Kepada ‘Pembenci’- Fotografer Pasukan JDT)

No comments:

Powered by Blogger.