Header Ads

Anonymous Malaysia Seru Najib Letak Jawatan

Video Anonymous Malaysia isytihar perang terhadap Kerajaan Malaysia dan seru Najib letak jawatan | Sebuah video berdurasi lapan minit kumpulan hacktivist Anonymous Malaysia mengancam kerajaan Malaysia dan Perdana Menteri telah dikeluarkan pada 4 Ogos 2015.

Selain kerajaan dan Datuk Seri Najib Razak, kumpulan itu juga mengisytiharkan ” peperangan Internet habis-habisan” kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM ), polis , bersama-sama dengan 150 portal web yang lain yang dipilih secara strategik memetik The Rakyat Post.

Anonymous Malaysia Seru Najib Letak Jawatan

“Hari ini kita berhadapan dengan anda, Datuk Seri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak untuk mengisytiharkan perang dan cabaran,” kata tokoh yang memakai topeng tanda tangan Guy Fawkes  – yang telah menjadi sinonim dengan gerakan penggodam – dengan suara yang disintesis.

Kumpulan itu memberi amaran bahawa serangan siber itu akan dijalankan semasa demonstrasi Bersih 4.0  pada 29 Ogos hingga 30 Ogos pada pukul 6 petang sehingga 5 petang keesokannya.

“Ini akan menjadi asas menyerang peperangan internet kami.

“Kami juga menyeru Anonymous Antarabangsa untuk menyertai kami, untuk memberi bantuan kepada semua rakyat Malaysia untuk menunjukkan peperangan internet kami,” video yang dinyatakan.

Menyeru Perdana Menteri untuk meletakkan jawatan, kumpulan itu membidas mengenai perkembangan baru-baru ini di dalam negara.

Penggodam mendakwa pentadbiran Najib telah membawa negara pada lingkaran ke bawah dan menyalahkan beliau kerana kejatuhan semasa dalam ekonomi serta rasuah meningkat.

Anonymous Malaysia menyatakan Perdana Menteri telah gagal untuk bertindak balas terhadap dakwaan yang dibuat terhadap 1Malaysia Development Bhd (1MDB), serta beberapa insiden lain yang telah berlaku sejak beberapa bulan lalu termasuk rusuhan di Plaza Low Yat dan kebakaran di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Menjemput semua rakyat Malaysia untuk mengambil bahagian dalam serangan itu, video yang disiarkan dalam gaya yang ngeri dan menakutkan kumpulan hacktivist yang terkenal di peringkat antarabangsa, “Anonymous”.

Tonton video di bawah:

No comments:

Powered by Blogger.