Header Ads

Cinta Kedua Lebih Bagus Berbanding Cinta Pertama, Tidak Percaya? Baca Dan Terimalah Kenyataan Dibawah...



Ada segelintir dari cinta pertama akan berakhir di jinjang pelamin dan akan kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Tapi selalunya kebanyakkan cinta pertama ini tidak akan kekal lama.

Selepas saja kecundang dengan cinta pertama, pasti akan wujud lagi cinta yang kedua, dan seterusnya.



Adakah anda tahu kehadiran cinta kedua adalah lebih baik berbanding dari cinta yang pertama? Ini kerana selepas berakhirnya cinta pertama, kita akan menjadi lebih tahu banyak perkara dari cinta pertama yang menyakitkan.

Disini kami senaraikan 4 sebab, lenapa cinta kedua lebih bagus dari cinta pertama.

Belajar dari kesilapan lalu



Akibat dari putus cinta pertama. kita akan dapat belajar banyak benda. Kita lebih berhati-hati dalam menentukan sesuatu perkara, dan berfikir dua kali sebelum melakukan sesuatu perkara. Mungkin kehadiran cinta kedua akan boleh mematangkan anda dan berjalan dengan baik.

Memberi kekuatan
Kegagalan dari cinta pertama memang menyakitkan apatahlagi kecewa. Tetapi kita masih boleh meneruskan kehidupan bila bertemu dengan cinta kedua dan boleh membuat hati perasaan lebih kuat.



Jujur menyintai

Kegagalan dari cinta pertama,tidak bermakna anda gagal untuk cinta yang seterusnya. Malah kita masih ada kesempatan untuk memperbetulkan apa yang pernah kita lakukan sebelumnya.

Saling mempercayai antara satu sama yang lain

Dalam perhubungan, kita seharusnya buang jauh-jauh sikap prasangka buruh terhadap pasangan. Sikap lebih mempercayai itu adalah amat penting untuk mengekalkan hubungan pergi lebih jauh lagi. Jika gagal pada cinta pertama, jangan kita ulangi pada cinta yang kedua. Adalah lebih berhati-hati jangan sampai boleh merosakkan hubungan anda dengan pasangan anda yang sekarang.



Kunci utama dalam setiap perhubungan adalah, saling mempercayai, berterus terang, jangan pernah merahsiakan sesuatu perkara, dan yang paling penting jujur dan setia. Itulah pengerat dalam perhubungan yang harmoni.

Sumber: Hanasuva.com

No comments:

Powered by Blogger.