Header Ads

"Ya Allah,Tak Sanggup Melihatnya" - Sebulan terkurung dalam bilik ICU, luluh hati lihat abang dilayan macam ‘binatang’



Bila ahli keluarga ditahan dalam wad akibat penyakit tertentu, ada la juga jururawat dan kakitangan di hospital untuk bantu memerhati dan menjaga tahap kesihatan mereka.

Tetapi lain pula yang terjadi kepada Nur Ammarah apabila abangnya yang menghidap penyakit Spinal Tibi mendapat layanan teruk daripada pihak hospital menerusi perkongsian di laman Facebook miliknya, semalam.

BINATANGKAH ABANG AKU ??

Terima kasih WARD 5A HOSPITAL SG BULOH.

Mohon agar benda ni jadi PENGAJARAN untuk semua supaya sentiasa ada dengan ahli keluarga korang masa dalam ward.

YES ini semua SALAH KAMI!! Sebab tinggalkan kau satu malam tanpa penjagaan daripada kami. Sebab aku dari KLANG dapat tahu kau dah masuk dalam ward semalam.

And prepare semua kelengkapan kau. Tilam elektrik, wheel chair aku dah prepare semalam. MAMA terpaksa balik semalam sebab nak bawa KELENGKAPAN JAGA KAU.

Mama dah TUA. Bawa motor. Tak DAPAT JAGA KAU MALAM TADI. Tapi tak sangka bila semua kelengkapan aku dah bawa hari ni. Ini keadaan YANG aku LIHAT dengan MATA kepala aku sendiri.


BINATANGKAH ABANG AKU sampai aku terpaksa lihat keadaan dia macam ni pada hari pertama aku dapat tengok dia. Pada hari pertama aku dapat peluk cium dia lama2.

Pada hari pertama aku dapat sembang dengan dia setelah sebulan dia terkurung dalam bilik ICU tanpa dapat didekati oleh ahli keluarga. Inikah yang PATUT aku LIHAT??

BINATANGKAH ABANG AKU sampai dia terpaksa minum darah dia sendiri untuk hilangkan rasa haus. Untuk pengetahuan abang aku kena “SPINAL TIBI” yang disahkan lumpuh seumur hidup.

Bukan sekadar lumpuh kaki tapi lumpuh hampir 80% badan dia. Korang boleh bayang tak orang lumpuh minta tolong bagi air tapi tak diendahkan? Itu yang berlaku. Kalau perkara ini tak berlaku, STAFF WARD 5A sila jelaskan.

Allah ada, Allah lihat apa yang berlaku. LULUH hati aku. MARAH. GERAM. NAK menitik air mata tengok abang aku diperlakukan macam tu..

Aku diam, aku tenangkan abang aku sebab masa aku datang memang dia menangis2. Dengan kahak penuh dekat oksigen. Kahak penuh dekat kolar baju.

Aku tenangkan abang, aku cuci semua darah2 yang dah beku kat kepala. Aku cuci darah yang dah beku dekat seluruh tangan kanan dia. Aku cuci darah dekat leher dia, kat muka dia. Aku tukar alas lapik katil dia. Aku tukar baju dia. Aku tukar selimut dia.




TERIMA KASIH STAFF WARD 5A. ADUAN TELAHPUN SAYA BUAT. HARAP CEPAT DIPROSES DAN HARAP AGAR PERKARA MCM NI JADI IKTIBAR PADA ORANG LAIN.

Sumber : Nur Ammarah Adira

sumber artikel : https://www.ohmymedia.cc/sebulan-terkurung-dalam-icu-luluh-hati-lihat-abang-dilayan-macam-binatang/

No comments:

Powered by Blogger.