Header Ads

Adib Si Pemetik Kobis Korea Rupa-Rupanya Kaki Kencing. Ini Buktinya.

ADIB ZIZAN A.K.A PEMETIK ANGUR & KOBES
1-AUSTRALIA 🇦🇺
2-KOREA 🇰🇷

#KASIFAMOUS
#mohonshare
#kasiviral

Topik hangat di media social sekarang pemetik kobes bergaji 11k sebulan?? Sembang? Realiti atau fantasi?

Adib Si Pemetik Kobis Korea Rupa-Rupanya Kaki Kencing. Ini Buktinya.

Terlebih dahulu aku kenal kan korang siapa adib zizan. Dia ni seorang backpakers yg merantau ke bumi kangaroo@australia dengan niat pada mulanya untuk bekerja. Bila dah bekerja di farm2 dalam keadaan yg tidak boleh bekerja adib ni banyak kali dibuang contractor farm kerana sikap dia yg acah2 gangster. Konon panas baran, so dalam masa sama dia ni juga ada niat konon nak jadi agent peluang pekerjaan bagi rakyat msia yg menginginkan gaji lumayan seperti kami mangsa2 beliau, jadi ada beberapa contact contractor di setiap daerah OZ seperti shepperton, robbinvale, mildura, nyah dan banyak lagi.

Rangkaian penipuan adib ni terdiri dari abib,kakak dia (nadia ) serta beberapa lagi agent dibawah dia mengikut setiap negeri. Bagi mengaburi mata kami antara batch terawal yg dihantarkan ke OZ adalah seperti berikut adalah kenyataan yang dijanjikan oleh adib dan sekutunya sebelum kami berangakat ke OZ :

* kediaman yg selesa (rumah(
* tiada caj pengankutan kerja
* tiada potongan gaji ( bermaksud gaji direct)
* ticket flight pergi dan balik
* gaji yang lumayan 10k sebulan
* bekerja direct dibawah syarikat farm tersebut
* jika ada apa2 masalah akan diselesaikan dengan segera
* bekerja secara berterusan mengikut musim


Setelah sampai apa yang di janjikan pada kami semuanya hanya menanam tebu di tepi bibir, kami ditempat kan dikawasan pendalaman supaya sukar berkomunikasi dengan keluarga atau menghubungi beliau. Kami ditempatkan di rumah panjang dalam keadaan kotor dan sempit serta ketiadaan air dan kemudahan kenderaan untuk membeli keperluan makanan.

Gaji yang dijanjikan langsung jauh berbeza dari janji jani adib. Malahan ada diantara orang perantaraan adib di OZ yang cuba mengaut untung seperti caj kenderaan sebanyak 10$ sekali keluar seorang. Gaji kami diambil percent% oleh tuan penasihat adib. Secara jujurnya adib ni seorang yang kaki sembang. Tak ada tanggung jawab langsung. Dia buat dia lepas tangan sehinggakan batch2 sebelum kami memberontak melarikan diri dari farm tersebut.

Kehidupan kami menjalani hari2 bekerja amatlah sukar kerana farm tersebut langsung tidak mendatangkan gaji yang lumayan. Selama 3 bulan kami bertahan kami sebelum minta ditukarkan ke farm yang ada berdekatan bandar mildura. Di farm yg ke dua (redcliff) gaji kami selalu kurang. Gaji pun cukup2 350$/week. Sewa rumah pulak 120$/week caj kenderaan 7$/day = 49$/week. Cuba korang bayang kan apa yang korang boleh kumpul dengan jumlah 181$ setelah tolak duit makan minum??

Lama kelamaan adib ni makin kerap hantar budak ke OZ berpuluh2 group, beratus org yg dia hantar terkandas di daerah new souths wale. Ramai yang xpuas hati dengan adib. Adib mendiamkan diri. Call xangakat. Whtpp senyap. Aku pun apa lagi dengan duit2 yg batch kami kumpul Hassan Hussin Muhammad Farid Amirul Hafiz kami kongsikan bersama batch yang baru terkandas ditipu adib Muiz Rahman Saifull DDin untuk melarikan diri ke brisbane queensland dengan bus & train . Dalam keadaan sejuk -8 kami bersembunyi di belakang station bus usang selama 10jam kami tidur dalam keadaan sejuk beku.

Bayangkan nak beli makanan pun susah lagikan nak bayar sewa rumah?? Mana kami mampu!!!! Dengan pelbagai msg ugutan diterima ke telephone masing2. Tak kan kami nk bertahan kalau kje pun gaji kne makab??? Untuk pengetahuan korang masih ada ramai lagi saki baki yang terkandas di OZ oleh perbuatan si adib ni. Khairil Shah Ezyyohana Yakob antara batch aku yg xbalik lagi smpi skrg. Bila semua batch yg adib hantar memberontak di OZ nama dia mula panas menjadi perbualan setiap mangsa batch2 yg dia dah hantar, masing2 tunggu adib datang, aku ingat kalau dia datang mmng dah lama arwah, malah ada juga yg sempat kejar si bangsat ni. Tapi bangsat ni licik dia ada keret kami cuma ada kaki! Bila dah liiineeee panas di OZ dia bertukar pulak ke negara KOBES 11K iaitu korea 🇰🇷 ala yg haritu ada pmpuan nangis sambil baca sajak kat kolumpo tu….. taktik yg sama adib guna untuk menarik perhatian mangsa2.

Tabur janji2 manis. Korang ingt korang mampu ke dapat 11k?? Tu semua hanyalah propaganda kedaruk si adib bangsat tu. Sekarang dia dah top kat bigo aku dengar?? Kejadah apa hidup kje makan hasil makab gaji org, menipu mangsa yg betul2 perlukan duit dengan dikaburi janji janji si adib 11k. Korang tau x ada diantara batch2 kami yg jual tanah, jual motor, jual kereta,tinggal anak bini . Begolok gadai semata2 termakan janji adib ni. Aku tak nak tengok anak bangsa aku sendiri tersadai kat luar negara, sebab aku dah rasa!!! Korang mana yang pandai berkata2 lain kali siasat dlu latar belakang penyangak ni.

Dia ddk senang2 kat msia pakai kereta mewah. Pakai superbike itu semua hasil menipu duit kami. Duit tambang yg diminta dalam anggaran 4k-5k!!! Ticket flight pergi baru rm700 dan ticket balik dia bagi ticket palsu. Korang bayang kan brape banyak hanat ni dan kroni2 dia untung??? Kalau 10 org??? Kalai 100 org??? Kira la dah berapa???? Korang nilai sendiri la wajar kah org sebegini dibiarkan bermaharajalela kaya raya??

Lama kami perhatikan kau dib. Ingtkan kau dah insaf. Xapa kau dah puas telan manis. Kali ni kami kasi kau cuti lama2. Apam kau main ugut2 kau samseng kampung dusun? Malaysia ada undang2, hari ni aku kau kau famous anak branak. Kami diam bukan kami takut tapi bagi peluang untuk kau merasai kehidupan kat luar. Tarik nafas dalam2 lepas ni kau da ddk dalam. Semua bukti2 kami simpan. Semua mangsa2 aku dah kumpulkan. Kalau aku xbuat mcm ni makin ramai org kau tipu. Nak kaya keja guna kuderat sendiri bodoh. Bukan dengan cara jual org.

#PPIM
#PDRM
#kobes11k
#IMIGRESENMALAYSIA
#australialinepanas
#korealinepanas

Bukti Penipuan

Kisah 1

Pemetik Kobis Korea Bergaji RM11k Sebulan Rupa-Rupanya Penipu. Ini Buktinya.

Nama aku Mohamad Ubaidullah. Trip aku 26/9/2016 , grup aku 14org. So sblum nk pegi tu mcm biasa dia bg taklimat beserta janji manis dan bermodalkan airmata , mcm2 la hanat ni berjanji antaranya kerja farm bt oren dgn bayaran tinggi. Rumah yg selesa. So smua tu dgn bayarn Rm4k , apa yg dia bt dgn duit tu ?? Dia btkan aku visa tourist dlm rm50, tiket pergi dan balik. Malangnye tiket balik fake 100% , dkt fake return flight tu dah 1 risiko tp alhamdulillah kitorg lepas. Duit hotel 1mlm di backpackers hotel, melbourne, duit hotel dia tnggung dlm $40per cmtu la. Then, duit tiket bas untk ke mildura dlm $70 kot. Lupa dah. Tp bila smpai sana budak dia mintak duit tiket kt kitorg lg. Rumah alhamdulillah la selesa sikit. Kitorg duduk under contractor nama dia king(cina). King ni la suruh kitorg beli brg keja bagai. Tp hakikat nye Hampir sebulan kitorg xkerja, aku smpat merasa keja farm 3 hari selang seli plak tu. Lepas tu diabaikan. Duit poket jgn ckp la mmg dah kering. Susah waktu tu hanya tuhan yg tahu. Si king ni pulak mntak kitorg duit untk bt permit keja(brid visa) dgn bayaran $1k aud dgn alasan memudahkan dpt keja, dan sape yg xbt mmg takde kerja (katanye). Bayaran secara ansuran dgn deposit $150. Hakikatnye visa ni xsmpai 100dolar pun(kena kencing lg). So dr situ ramai yg rasa ditipu so am i. Seribu tanda tanya dkepala mana boy(adib) ??? Mana tanggungjawab dia ??? Ramai diantara kami contact si boy. Ada yg maki nak refund duit fake flight. Tp mcm biasa laa jawapan dia suruh kitorg bt visa dulu. Dia ada bg duit balik rm300 seorg tp bayarn itu just untk 2 org. Selebihnya di suruh bersabar. Dan akhirnya ramai bt haluan masing2 accept me. So pendapat aku sbgai seorg mngsa ADIB ZIZAN mmg rasa ditipu bulat2. Dia mmg 100% tak bertanggungjwb. Upah yg amat2 berlebihan. Aku trpksa push dia untk dptkan duit dan ending of the story he’s blocking my number/fb/ws. Sampai lah dia diviralkan. Rupanya ramai lg mngsa dia yg kena lebih teruk dr aku.

Kisah 2

Kepada : Adib Zizan & macai

FYI aku bukan baru datang Korea bulan 6 kepala pakik kubis kau. Apa yang kau selidik tu? Kahkahkah.

Dah terlalu banyak aku saksikan penipuan dan pemerdagangan manusia ni di bumi Korea bak kateko.

Dah terlalu banyak aku saksikan kesengsaraan rakyat Malaysia bani Melayu khususnya di bumi Korea ni. Kau? Masih nak wayang pacak lagi? Cukup-cukuplah nak tunjuk yang kau tak bersalah.

Kau tanya kami sebab apa kami kacau hidup kau, kau kata kau tak kenal pun siapa kami dan kenapa kami rela bagi kerjasama dengan pihak berkuasa buat laporan pasal kau. Adakah kau bangang abadi? Atau bodoh sejati?

Aku pun dah bosan hari hari nak kena buat posting pasal kebodohan kau je, banyak lagi benda berfaedah aku nak story. Tapi kau? Masih dengan wayang pacak kau lagi. Aku tak copy pasta macam yang kau cakap tu. Aku menaip dengan penuh bukti. Bak kata orang tin yang ada isi dengan tin kosong lain bunyi dia.

Aku tak malukan kau. Kau yang memalukan diri kau sendiri. Kau yang mintak ni semua terjadi. Kau yang tak fikir risiko dan akibat bila buat sesuatu perkara. Otak kubis orang cakap.

And yah go on dengan ko punya lawyer. Aku menaip tahun ini dan kau baca pada tahun hadapan. KahKahKah!

- Jebat

Kisah 3

KahKahKah siapa yang bangsat sebenarnya ni? 

Kitorang dah kemukakan bukti yang kau dengan adik kobis kau bersalah dalam hal ni. Bukti lebih detail dan terperinci nanti kau sendiri tengok kat mahkamah.

Mana bukti yang kau cakap aku ni agent? Mana macai diorang ni. Takkan berani kat bigo dengan tumblr je kot 😝.

Nak jumpa konon.. Eh, kepala kobis kau la ! Awal awal ko dah block aku lepas tu sembang pumpang pumpang nak tuju kat aku. Bapak hipokrit plus syok sendiri ko ni. Kan senang ko tag je nama aku. Hah tak payah nak syok sendiri bangang. Tak kelakar pun punchline ko tu.

Pemetik Kobis Korea Bergaji RM11k Sebulan Rupa-Rupanya Penipu. Ini Buktinya.

Pemetik Kobis Korea Bergaji RM11k Sebulan Rupa-Rupanya Penipu. Ini Buktinya.

Pemetik Kobis Korea Bergaji RM11k Sebulan Rupa-Rupanya Penipu. Ini Buktinya.


No comments:

Powered by Blogger.