Header Ads

Rupanya Ada 10 Jenis Pokok Ganja. Ini Ciri-Cirinya.

Rupanya Ada 10 Jenis Pokok Ganja. Ini Ciri-Cirinya.

1. Big Bud

Inilah 10 Jenis Pokok Ganja Dan Ciri-Cirinya

Ini adalah jenis unggul pohon ganja, dengan daun lebat, lebih banyak ganja yang dihasilkan. Boleh tumbuh tinggi dan boleh hidup di kawasan redup. Selain itu bunganya juga cantik.

2. Ice

10 Jenis Pokok Ganja

Bentuknya mirip daun yang berkristal, ini juga salah satu jenis pokok ganja yang terkenal, pernah memenangi penghargaan Cannabis Cup tahun 1998.

3. Skunk

10 Jenis Pokok Ganja

Untuk jenis ini dihiaskan  di dalam ruang atau tempat.

4. Northern Lights

10 Jenis Pokok Ganja

Ganja jenis ini adalah mudah ditanam, mudah tumbuh di dalam kawsan redup, dan sekarang sedang diteliti manfaatnya untuk kesihatan.

5. New York City Diesel

10 Jenis Pokok Ganja

Ganja jenis ini tumbuh baik di dalam tempat redup kecuali di iklim tropis, di tempat redup ganja ini boleh tumbuh setinggi 4 kaki, namun di luar kawsan terbuka,  boleh mencapai 12 kaki.

6. Lowryder

10 Jenis Pokok Ganja

Lowryder termasuk pohon ganja berukuran mini sehingga boleh ditanam di pasu, tingginya cuma 12 inchi. Pertumbuhannya pun cukup cepat, 2-3 minggu fase benih, dan 30-45 hari untuk berbunga. Dan yang paling penting ganja satu ini boleh tumbuh dimana saja.

7. Blueberry

10 Jenis Pokok Ganja

Disebut blueberry kerana menurut beberapa rujukan dari internet, ketika pencandu menghirup ganja satu ini aromanya seakan blueberry, senang tubuh di mana mana kawasan.

8. AK-47

10 Jenis Pokok Ganja

Kurang pasti kenapa disebut AK-47, mungkin berhubungan dengan aromanya, yang pasti ganja jenis ini senang tumbuh  di dalam dan luar kawasan.

9. Purple Power

10 Jenis Pokok Ganja

Seperti semua keturunan ganja outdoor, Purple Power memerlukan cahaya matahari dan kehangatan,  juga dapat tumbuh subur bahkan di cuaca kurang . Tanaman ini dapat mencapai ketinggian lebih dari 6 kaki di rumah kaca dan iklim selatan sedangkan di daerah beriklim sedang Purple Power rata-rata tumbuh sekitar 5 kaki.

10. Afghan

10 Jenis Pokok Ganja

Tanaman ini menyebarkan bau mirip bensin, daunnya sendiri berminyak. Di luar efek memabukkan tanaman ini dipercayai berkhasiat untuk meredakan insomnia dan penyakit kronik. Perlu diingatkan, pokok ini adalah haram di sisi undang-undang.

(Baca: Kenapa Yahudi Mempengaruhi Dunia Supaya Mengharamkan Ganja)

No comments:

Powered by Blogger.