Header Ads

"Azizan Osman hanyalah mala petaka bagi umat Melayu" - Guru Kepada Penipu

"Azizan Osman hanyalah mala petaka bagi umat Melayu" - Guru Kepada Penipu

AZIZAN OSMAN - THE SCAM GURU

Dah banyak kali kami bagi tahu, Azizan Osman hanyalah mala petaka bagi umat Melayu.

Apa yang dihasilkan oleh Azizan hanyalah kaki penipu.

Dengan motto Kaya Dan Berjaya, pengikut Azizan telah didoktrin untuk mengejar duit dengan apa cara tanpa mengira haram dan halal.

Budak Braces pun nak kaya dan berjaya dengan jalan singkat jadi instant orthodontist.

Pernah satu ketika Syubaili Aziz menjadi kebanggaan produk IMKK, tetapi hakikatnya Syubaili hanyalah kaki auta.

Telah ramai yang menjadi mangsa Syubaili kebanggaan Azizan Osman, ini kisah mereka:

Pendedahan Azizan Osman Adalah Guru Kepada Penipu

Kisah pertama

KITA JUMPA DI MAHKAMAH AKHIRAT SYUBAILI AZIZ si JUBAH SADO

Sy jarang nk tulis keburukan org di FB.Tapi utk Dato Syubaili Aziz, sy buat pengecualian.

Sy merupakakan seorg stokis Nieco Ziro (Produk Berhenti Merokok ) Berdaftar.Produk ini keluaran DMK Herbs.Farbel Exclusive adalah pengedar sah.
Sebelum tu sy nk terima kasih kpd DMK sbb menghasilkan produk yg berkualiti dan mmg membantu pelanggan sy berhenti merokok.Tp sygngya sikap pengedar anda Dato ni xubah seperti Firaun.

Azizan Osman Guru Penipu

July

Meeting pertama dgn Syubaili. Mcm2 janji ditabur dalam presentation. Kononnya dlm poket dah ade RM 3 Juta utk buat marketing produk. Akan lantik DC Rizal (bkn nama sbnr) sbgai duta produk, billboard, masuk tv segala bagai, FB dan IG, road tour di seluruh negeri. Nk tulis byk2 janji ni rasa berjela nanti anda nk baca.

Azizan Osman Guru Penipu

Ogos

Meeting kedua... presentation tabur janji lebih kurg sama... kononnya stokis nanti urus ejen je..mana2 ejen yg dtg smua akan amik brg dkt stokis... lagi lwk dlm meeting ni..konon2 company nk appoint Rajinikanth utk market oversea. Duit akan mengalir mcm air bila produk boom katanya.
Company bg masa 1-2 minggu shj utk jd stokis..slps tu smua akan jd ejen..xblh jd stokis da.
Utk jd stokis kne byr RM 27k (dapat 300 kotak).. Sy bayar pd bln Ogos. Sy diberi payment accptance bkn agreement. Saya membayar 27k ni bkn sekadar beli produk. Sy "beli" sekali janji2 yg dibincang pd meeting,

Azizan Osman Guru Penipu

September

Dpt produk slps sbulan tggu. Marketing masih xbjln dari HQ.Sign surat trima produk tp tiada sdikit pon dpt agreement yg mengandungi JANJI-JANJI MANIS yg dia tabur dlu. Kononnya marketing semua dlm proses dan akan dilancarkan serentak.. yelah..kan dia "Raja Viral" (diri sendiri bg gelaran).Apa brg boom sikit2.

Pengambilan stokis msih lg dilakukan walhal sepatutnya dah ditutup. Rupanya alasan shj . Semuanya dilakukan sbb nk push duit cpt.

Saya terpaksa berguru sendiri dgn kawan2 online utk jual produk ni.. HQ dlu kononnya janji nk buat kelas seminar bagai? Hanya mimpi.

Lps tgu2..Barulah kluar video VIRAL LAH SANGAT oleh HQ... Video viral ini sgt syok sndiri... Lebih nk tayang lifestyle slps bergelar Dato berbanding produk. Xtaw lah apa motif sbnrnya bazir duit video ni. Marketing lain2 TV Billboard ape smua lagilah ntah xde khabar berita.

Kemarahan sy memuncak lps tgk page Nieco Ziro HQ mula beralih dari page produk kpd page peribadi. Ape kejadahnya ? Sbb da habis duit terbazir dgn FBads , n page tu ade followers, dia nk guna pulak page tu branding diri.. yelah page asal diri sendiri xlaku. Apabila ditanya , alasannya sebab putus stok dgn supplier. (Jangan sampai supplier berbunyi hal sebenar antara Dato dgn mereka) . Lps tu ckp HQ da stop menjual. What the fish ?

Azizan Osman Guru Penipu

Bila da jd mcm ni kite ajak la jmpe, da set byk2 kali (blh rujuk post sblm ni) Tgk2 melipat lagi la panas... bila da panas nk suruh sy ckp elok2 lagi? Kalau xslh knp takut nk jmpe? Saya dtg dari Pahang nk jmpe di KL blh knsel last mnit. Kononnya sy nk cri gduh sbb sy bwk org tua sy. Sy bwk mereka sbb mereka saksi meeting yg pertama. Dah la ibu sy bru kluar wad, dia blh bg alasan bdk sekolah. Ini ke sikap seorg Dato? X menghormati langsung org tua. So sblm ckp org kurg ajar, tgk cermin dlu? Xde manusia yg melatah tiba2 kalau xde org tepuk bro.

Sungguh lawak penyelesaian Dato..Sy tggu berbulan2 ,hari ni HQ offer nk tlg jual produk sy. Dlm keupayaan HQ menjual yg amat sedih skrg ni, bln keberapa nk setel? Raja Viral boleh jual 4-5 box sehari. Klu org merangkak mcm sy ni xpe lg. Ni HQ. Lawak2.. General Manager yg urus pon da resign sbb x tahan perangai mulut longkang Dato ni, Anda fikir sendiri la klu org dalam pon xtahan, kite kt luar ni perlu bsabar ke?

Klu sy seorg stokis xreti menjual, tnya stokis lain hingga hari ni brp byk kotak yg diorg jual ? Dg cter ade yg jual 10box je slps bbulan2. Sbb apa? 

Kemudian tuduh sy dumping price? Bln ptama sy jual 145 harga sebenar, tapi sukar utk org beli. Saya letak diskaun RM130 termasuk pos baru ade sedikit pembeli. Knp sy bg diskaun? Sbb HQ pnya brand awareness dan marketing khayalan sudah seperti tahi.

Azizan Osman Guru Penipu

Kt mana sikap btggjwb Dato terhadap stokis2? Blh plak lu ckp xnk amik taw dah psl aku n jual lah produk ni sendiri. Cabar sy bwk kes ke mhkamah sbb dia ada hitam putih katanya. Agrrement pon bg lps sy trnsfer duit. Kepakaran Dato dalam MEMANIPULASI keadaan mmg 5 bintang.

Kepada stokis yg berkawan baik dan backup Dato ni sy cuma nk pesan, jgn terkena tahi dua kali. Teruskan menyebelahi beliau klu itu tindakan yg betul.

So sy hrp status ni dpt membuat peniaga2 online yg bru nk bermula agar berhati2 dgn makhluk seperti ini. Dah dpt duit bru anda tahu prgai sbenar. Ni dgr cter nk launch produk baru..Jadi sape yg nk jd ejen stokis die harap fikir 27 Ribu kali ok? Seminar Motivasi dia pon lg 4 hari dgr cter.. Buat Fbads sy tgk staff sndiri yg komen adelah. Kelakar sungguh. Patut tukar dari Raja Viral kepada Raja Lawak.

Sy juga hrp anda dpt SHARE status ini sbb sy nk letgo produk ini pada harga modal. RM100 SEBOTOL termasuk pos. Harga modal RM90. Tidak mengapa sy tidak untung pon. 200 box shj tinggal. Produk ini mmg berkesan untuk bantu perokok. Stok mmg xtaw lg ada bila sbb supplier pon da xingin nk jdikan Farbel ni pengedar. Yg ni baru DUMPING PRICE taw Dato? Sy da bg masa . N awk nk eding mcm ni terpulanglah.

Saya berniat utk gunakan modal ini kembali utk tampung kos org tua saya pergi mengerjakan Haji yg dijangka tahun ni kalau TH memberi pelepasan atas faktor kesihatan.

Dato nk saman status ni silakan. Sy mungkin xda hitam putih janji yg keluar dari mulut Dato . Tp sy rmai saksi yg mendegar dlm meeting2 sebelum ni. .Kita jmpa di akhirat.
Boleh whatsapp sy 014-5043612
FB page sy Nieco Ziro - Produk Berhenti Merokok.
Kerjasama anda saya dahulukan dgn ucapan terima kasih.


Kisah kedua

-22.3.2017 rabu-

Azizan Osman Guru Penipu

8.20pg aku g lah mhkmah..harini care kes..dlm 8.40 #datosyubailiaziz,#datinfarrahrazali n 4 staff smpai..
Ehhh...rmainye😄..kite hadap sorg je.kite tgok muka farrah xceria..pucat..x vida mcm sllu duk pos kt fb knpe erk?xkn owner go s xde tnaga kot😉
Aku diberi masa utk trang kdaan n kes kpda lwyer..bila lwyer dh faham..kmi..polis..lwyer aku belly n sorg saksi mhkmah msuk ke bilik hakim..belly diberi pluang bercakap..antara kata2 yg diluah belly..

-isu byar jualan ikut turn..
-isu dulukan duit prsal rm3000 
-isu aku tuduh dato beli
-isu ceroboh kdai
-isu viral dia kt group scammer fb
-isu cover report hntar barang kdai
-isu x psang lawyer
-isu brukkan farrah

Azizan Osman Guru Penipu

Aku bg ko pluang cakap dlu..dgn kdaan aku snyum sinis..dgn kdaan pguam trsnyum..
Tahu knpe kami snyum?

*agrmnt xde trtulis isu byaran blik ikut turn..yg ada hnya trtra tarikh byran pda 15 & 30hb..srat brkuatkuasa serta merta..xde agrmnt trtulis brng akn dihntar blik.yg ada hnya akn byar blik jualan prduk.

*knpe msti duit prsal byar aku?sdgkn brng aku ada sale..jgn ingat aku xtau duit cmpny..duit jln..duit blnje smua 1 acc.(nk bukti aku blh bg.)

* yang ni hebat..msih xmo mngaku ke belly?ke nk aku pampang kat smua isu ni?aku mngkin xknl ko..tp ko jgk xknl aku.mcm aku kata.aku bkn datin..bkn datuk..bln sape2..tp kau lupa sldik ltar. Blkg org dlu.

*isu crboh kdai..sblm datang dah bt cover report..ko cover report..tp tndakan ko xmcm cara org dtg cara hormat.klau ko btol mlm tu staff n adik ipar ko tggu aku pnye bapak.bkn lma 5mnit je pon.klau datang hntar brng dlm 9mlm..xblh tggu 5 mnit.sdgkan ko dtg ambik barng jam 4pg aku blh tggu kau 12jam..ada otak ko pkir belly..

*ehhh...knpe xpsang lawyer?bkn main wasap..call aku sruh tggu srat lawyer.3bln xde smpai pon srat lawyer.aku yg xckp bnyk ni tetiba ko dpt srat lawyer..lu sembang lah belly..sembang dgn ank tikus mgkin tkut..ko smbag dgn ank harimau..sori gertak2 xmain.

*isu burukan farrah..ni pling aku suka..

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Farrah razali..bkn aku nk burukan ko.tp aku nk 1 dunia hati2 dgn ko laki bini..opsss..aku lbih dr tau psal ko.tp aku xungkit.tp...bila laki ksygn ko duk maki2 aku ckap aku janda sial..ppuan gila..prpuan xde maruah..ko ingat aku nk snyum tepuk tngan..belly ingat bini dia siape?meh aku up skit psal bini dia..eh janda ada ank..tp syg..ad ank bg makbapak jga kat kmpung.ehh ank ke?bkn kcoh ckap si danial tu adik😱..sial aku jga ank dgn hsil ttik pluh sndri.bkn hsil tipu rkan skrja..aibkan rkan skrja.jaja enth ape2 crte..ko farrah memalukan org trganu..1 hukm hkl knal ko kaki pnipu..(ada lg hal aku x sntuh..jga lg aib ko)niat aku 1..klau laki pnipu..bini yg bekup..ingt kesah dchl weh..korg saling melengkapi

Lpastu..aku mntak izin hakim utk bercakap Aku pnye soalan simple..

=siapa io yg pcah amanah?
=mna bukti aku bwak samseng g manir crboh rmah farrah?
=sape admin yg ugut aku guna fb ank ko laki bini?
=dato2 under pahang yg mna xpuas hati dgn aku?
=ape crte psal cheton?

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Noorman saksi pon smpai skrg xangkat call..
Soalan yg xde jwapn..sbb?

Semua ko pkai petik..jerat diri..ko jgn pkir org.dah ko ada duit xyah nk pkir psal aku.baik ko pkir psal ko nk cari kmbing hitam dlm kes ko ni..

Hakim putuskan sebaiknya bincang kt luar sbb klau naik turun mahkmah akn mkn msa + kos.aku x setuju....

Di luar bilik hakim..belly tunjuk bukti yg dia report skmm kt pguam..sbb ktanya aku viral rosak nma n prniagaan dia..

Eh...habis ko kuo stmnt pnjng lebar xmsuk akal.ko ingat kt fb alu bt ape?bkn niage?ke niaga body?kepala bana pnye stmnt..belly pngil aku utk bncg luar..aku tlak dgn alasan blkg2 kes aku hndle.xprlu nk bncg..smbil direcord si farrah..aku duk dkt tepi ruang mnggu."org blkg " dh bg arahan jgn trun @ bergnjak dr kwsan tu slgi abah xsmpai..

Dlm 20 mnit bila rsa kdaan dah slmat..aku trun kt lobi mahkamah..trserempak aku pnye ank brnak.(ank brnak ambik tnder kantin mahkamah) borak2 tetiba aku trlihat team #datosyubailiazizi dkt pintu msuk.msih mnggu aku utk bncg hal ni..belly duk pgil2 ajak bncg.aku tlak.bila ajakan belly ditolak..merka (belly n farrah) mnuju ke arah aku dgn bhasa yg kasar dgn nada yang tinggi.
Belly...
Hakim sruh bncg kn..ko knpe yg ssah sgt ajak bncg.

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

Aku..
aku xde msa nk bncg..
Xde bnda yg ptut dibncg
Farrah..
Dgn jari runding ke arah aku brkata noor aku@ sy xdop kes dgn awk..sbb ape awk kebel blke ksah silam sy?awk nk org bnci sy ke?skli lg awk up kt fb jga awk...sy saman awk..
Aku call bigg boss bg info belly n farrah serang kt lobi mahkmah..

Farrah..
Jgn cakp..ye record..
Aku...
Silakan..

Bila tahap sabar hilang..aku jerit..TOLONGLAH TENGOK DATO N DATIN 2 EKOR NI DUK KCOH GGU AKU!!

kau rasa?

Dgn sksi lbih 10 org..sape yg malu?belly brllu dgn team.team dia siap ejek aku..sori geng..korg xknl laki bini pnyagak tu..tp 1 mlysia knal prgai laki bini tu..

Org klau xslh upahlah pguam..xyah melalak mcm org bodoh..xpro lngsung.cctv ad lah belly..ko memekak tjuk prgai sbnar ko.mhkmah kot bkn psar payang.ko baik kt luo tp setan kat dalam..ugutan ko belly mcm2..siap pesan kat aku abg ipar ko komando..

Ehhh..komando ke?ke bkas komando tp skrg ada mslah m.n.t.a.l....ko jgn brni ptik org tu org ni..kn smua aku cari..kcut batu ko nnti kan..

Sblm ni ko tipu brtus org..tp ko x kna mcm skrg kn.
Sori belly n farrah..

Aku yg bt kes ni dh dgr mcm2 crte dr mngsa.ad yg aku record pon.ad yg byr loan 1+++ lbih sbln tp duit tu kmna?blh kta smua loan mngsa ko rembak!!

Dan ko farrah sblm ni dah bnyk mna ko ugut org klau bt report ko nk saman..ppuan jnis ape ko ni?.klau ko pnjm..ko byar..ko mermpat aku xksah..ni ko pinjam xbyr.tp ko duk joli.tu aku geram!!

Oppsss msti rmai trtnya knpe aku xbncg kt luar..ok dr pnglman mngsa..bila isu bncg luar diorg aku bg duit.tp dlm masa 2,3bln 500..mntk lg..2,3bln 200..ko rsa?

Ko nk ajak bncg luar sdiakan cash rm17,250 besrta kos2 trslindung..aku sng je.bkn ssh.blh bt kes lg prah klau naik #SPRM..

Azizan Osman Guru Penipu

Azizan Osman Guru Penipu

[23-3 01:57] NoorGanu: Opsss lupa..

Ni antara list mngsa..yg dah report
*Nama* *Rm* *Bank* *report*

1. Ira. 40k. √ √
2.tina 50k √ √
3.zura 40k √ √
4.alin 50k √ √
5.zana 29k √ √
6.faza 50k √ x
7.cuya. 45k. √ √
8.ikram. 32k
9.anis 70k
10.fizal 30k  ✔
11.amir. 15k. √ 
12.syamin
13.diba
14.ana 40k √ x
15.noor 17,250
16.dato razif 500k
17.tuan ebby 11k
18.datin syazwani 24k
19.2spupu farrah **k
Xtermasuk nurse melaka 
100k 4,5org..

Azizan Osman Guru Penipu

So pkirlah..laki bini bt dchl..
Opsss bkn laki bini je adik belly si hakim pon pnh ambik duit mngsa..tp byar 10k selebihnya belly yg byar..
Tp bayar ke?😱

Aku dah up kesah ko..esok ko p file saman lawyer..tu pon klau ko ada duit.opss..belly ko sound aku haritu sbb aku mok ko mati..

Aku ni malaikat maut mak ko ke?ko x sdar mak ko mati sbb trkjut dgn prgai ko tu..sbb ko x lma lg BAKAL kna saman..kite tggu je drama lpas ni..

Simpan airmata ko belly


Kesimpulan

Azizan Osman perlu diperangi habis-habisan kerana motto kaya dan berjaya adalah punca membiaknya scammers.

Motto kami, berilmu dan berbudi.

Sumber: PW Community

No comments:

Powered by Blogger.