Header Ads

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon Dan Ini Pekerjaan Mereka Sekarang

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon

Baru-baru ini industri hiburan dikejutkan dengan berita mengenai pelakon terkenal, Hanez Suraya yang mengambil keputusan untuk berhenti dari berlakon. Keputusan ini diambil bagi memfokuskan perniagaannya selain dari memberi perhatian sepenuhnya kepada keluarganya

Menerusi Hangat.com, kami kongsikan 5 orang pelakon terkenal yang juga meninggalkan tanda noktah pada dunia lakonan bagi memberi tumpuan di dalam bidang yang diceburi masing-masing.

1. Raja Farah

Selain Hanez Suraya, 5 Pelakon Ini Juga Nekad Meninggalkan Dunia Lakonan

Atas dasar cinta dan sayang beliau yang mendalam terhadap keluarganya, Raja Farah mengambil keputusan untuk tinggalkan dunia lakonan. Keputusan ini diambil kerana beliau mahu memberi tumpuan sepenuhnya pada cahaya matanya di samping selesa berada di rumah sepanjang masa.

2. Adi Putra

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon

Selepas kecoh seketika dengan isu rumah tangga pelakon ini, Adi Putra berkata beliau kini tidak lagi berlakon dan kini sedang berjinak-jinak dalam bidang di sebalik tabir perfileman.

3. Syazwan Zulkifly

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon

“Saya putus asa. Kalau orang kata saya tak kuat, iya, memang saya tak kuat untuk berhadapan dengan situasi ini. Ini masalah peribadi yang pasti akan merosakkan nama saya. Jadi sebelum saya kena ‘gam’ oleh mana-mana pihak, lebih baik undur diri”

Dek kerana kecewa dengan kisah percintaan beliau, pelakon berbakat ini telah ucapkan selamat tinggal kepada kariernya sebagai seorang pelakon.

4. Dira Abu Zahar

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon

Menurut Dira, beliau sudah membuat keputusan untuk berhenti daripada dunia lakonan dan ingin fokus didalam bidang pengarahan. Dira menganggap zamannya untuk tampil sebagai pelakon di dalam drama mahupun filem sudah berakhir dan filem Kimchi Untuk Awak adalah buah tangan terakhir Dira sebagai pelakon.

5. Noorkhiriah

6 Pelakon Yang Nekad Berhenti Berlakon

Noorkhiriah mengambil keputusan ini bagi memberikan tumpuan kepada perniagaan jubah Muslimah dan jus beliau. Menurut pelakon serba boleh ini, sudah tiba masanya untuk beliau melepaskan gelaran pelakon yang disandang sejak akhir era 90-an.

Selain nama-nama di atas, pelakon Nora Danish, Nina Iskandar, Mia Ahmad dan Syatilla Melvin juga menyatakan hasrat untuk berhenti berlakon bagi menumpukan perhatian sepenuhnya pada keluarga. Apapun semoga terus sukses buat bintang-bintang ini.

No comments:

Powered by Blogger.