Penumpang Luah Kesedihan, Beg Hancur di Dalam Kargo AirAsia
Habis Hancur Beg Penumpang Naik Pesawat AirAsia | Tidak dapat dinafikan, pekerja syarikat penerbangan 'terpaksa' mencampak beg anda kerana mengejar masa untuk waktu pelepasan.
Seorang wanita, Nur Amina telah berkongsi kerosakan dan kerugian yang dialaminya semasa menaiki pesawat AirAsia. Ikuti luahannya dan pastikan anda mengikuti pesanannya.
Hari ini travelling ke Kota Kinabalu dengan menggunakan perkhidmatan AirAsia. Bawa satu bagasi, satu backpack. Tiba di Lapangan Terbang Kota Kinabalu, nak ambil bagasi, tengok-tengok dah pecah berderai.
“Haihhh?! Mereka campak ke susun luggage ni? Sabar jelah!”
Bila tanya bahagian Baggage Service, apa yang perlu dibuat bila terjadi perkara seperti ini, pegawainya kata “kalau tak ada beli insurans, AirAsia tak tanggung kerosakan ini,”
Tak pasti pula ada beli atau tidak insuran AirAsia. Bila disemak, Alhamdulillah, memang ada beli insurans. Jadi bolehlah buat tuntutan ganti rugi.
Jadi mereka pun memberi borang dengan syarat membuat tuntutan kerosakan itu dan dihantar ke Tune Insurans. Syarikat arilines lain mungkin dah masukkan dalam harga tiket.
Jadi, pengguna AirAsia, berhati-hatilah. Kejadian ini boleh berlaku pada sesiapa saja. Jangan beli tiket tanpa insurans atau kalau rasa-rasa nak travel bawa luggage, pastikan anda membeli insurans atau wrapping luggage anda bagi mengurangkan risiko bagasi anda rosak seperti ini.
(Baca: Staff AirAsia Kantoi Jual Seat Penumpang Lewat)
No comments: